VR and AR Innovations
Corpus VR
ID | |||
10 | |||
Submitted to Category | |||
VR and AR Innovations | |||
Project Title | |||
Corpus VR | |||
Project Client | |||
Project Description | |||
Met Corpus VR zetten we op een unieke manier Virtual Reality in als een platform voor fysiotherapeuten, neurologen en hun patiënten. Via een tablet kan de therapeut alles zien wat de patiënt ziet en tevens de therapeutische oefeningen selecteren en instellen. Via de (mobiele) VR headset krijgt de patiënt de oefeningen geprojecteerd en wordt door de VR games, die als kinematische basis de traditionele behandeloefeningen gebruikt, aangezet tot bewegen. Tussentijds ziet de patiënt zijn voortuitgang over zijn bewegings bereik. Een unieke combinatie waarmee focus en fun wordt toegevoegd aan de anders veelal saaie en moeizame oefeningen. Het voegt daarbovenop een extra data laag toe voor de therapeut. Die kan zo tijdens de behandeling de patiënt perfect begeleiden en het revalidatie proces makkelijker sturen. Maar tevens vergemakkelijkt het een deel van de administratieve rompslomp doordat de data uit een oefensessie via een export aan een EPD (electronisch patienten dosier) gekoppeld kan worden. Door extra sensor systemen, zoals bijvoorbeeld een Manus VR glove of eSense biofeedback sensoren, toe te voegen, kunnen de games en het platform helemaal gepersonaliseerd worden voor elk revalidatie doel. En dat maakt het uniek en direct toepasbaar bij zowel fysio-, ergo- als neurotherapie. Corpus VR was tevens finalist in de categorie Innovation of the Year bij de Neuro en Growth Expo in London, juni 2016. Dat toont mede de potentie aan die dit platform heeft binnen de gezondheids markt. | |||
Project Motivation | |||
Het bedrijf inMotion VR is onstaan uit het samenkomen van psychosomatische fysiotherapeut(Kiki Coppelmans) en serious game designer (Gert-Jan Brok) die beide een passie hebben voor het verbeteren van de kwaliteit van het leven bij mensen. Vooral het toepassen van VR als technologie zien we hierin als een perfect middel om dat te kunnen doen. En mensen op deze manier zowel geestelijk als lichamelijk in beweging te krijgen/houden. Naast nieuwe VR omgevingen te maken is het toevoegen en ondersteunen van extra sensoren is het allerbelangrijkste voor de doorontwikkeling. Daarbij hebben we het over bewegingssensoren en biofeedback sensoren. Daarvoor hebben we al contacten gelegd met diverse potentiele partners om hun hardware te kunnen gaan koppelen aan ons platform. Onze concurrenten binnen deze markt zijn met name de alternatieve opties die de therapeuten nu al hebben. En dat zijn veelal beperktere of erg kostbare producten. Enerzijds zijn er bijvoorbeeld al VR producten die enkel ontspanning geven zoals Guided Meditation VR. Echter missen die de mogelijkheid voor de therapeut om mee te kijken of te sturen en hebben ze geen bewegings oefeningen er in zitten. Of er zijn producten die geen VR ondersteunen zoals die van Silverfit en ook nog eens zeer specifiek enkel op ouderen zijn gericht. Het product Corpus VR is dus uniek in de zin dat er nog geen enkel ander product in de markt is waarbij een dashboard (voor de therapeut) en een VR beleving live aan elkaar gekoppeld worden. Daarnaast is de psychosomatische insteek een belangrijk onderscheidende factor omdat we niet alleen voor bewegings toepassingen gaan, maar juist ook mentale oefeningen ondersteunen. We zien in Corpus VR dan ook een sterk en innovatief platform wat de komende jaren sterk kan doorgroeien naar verschillende gezondheidstoepassingen waarbij de geriatrie en psychiatrie zelfs mogelijke markten zijn. | |||
URL with more info / demo / video | |||
http://www.inmotionvr.com | |||
Name | |||
Gert-Jan Brok | |||
Company | |||
inMotion VR | |||
All entries approved:
Immersive VR 360 video productions
AerialAshes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis
Games & Apps for VR headsets
Beat the StreetDescend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR
VR and AR Innovations
120m Superyacht for Oculus and Cardboard360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`
VR and AR marketing campaigns
Frico's Virtual Cheesemaster ExperienceFunctional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°
VR and AR Student Projects
AR KabouterrouteDescend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE