Entries for the Dutch VR Awards 2017


Immersive VR 360 video productions

Nest experience Zwitserland


ID
25
Submitted to Category
Immersive VR 360 video productions
Project Title
Nest experience Zwitserland
Project Client
Nestlé S.A.
Project Description
Ter gelegenheid van het 150 jarig jubileum van Nestlé ontwierp het Nederlandse experience desingbureau Tinker imagineers voor de mulinational de familie experience Nest in Zwitserland. Een openhuis van 6626 m2 (3500 m2 tentoonstellingsoppervlakte) in Vevey, aan het Meer van Genève, op de plek waar Henri Nestlé in 1866 zijn eerste fabriek stichtte. Bezoekers krijgen een interactieve en persoonlijke kijk achter de schermen. Ze gaan met de onderneming mee op reis door verleden, heden en toekomst in vijf verschillende zones. ‘Visions’ is de slotzone van Nest gewijd aan de toekomst. Tien interactieve exhibits zijn op ingenieuze wijze geïntegreerd in een organische, zwevende omgeving.
Bezoekers ervaren via projecties, poetische video portretten, kinect games en eyetrackers de passie van wetenschappers en hun creatieve innovaties. Eén van de vertelvormen is een 360 graden video experience – From Farm to Fork – waar vijf mensen kunnen plaatsnemen. We nemen de bezoeker mee op een reis over de oorsprong van voedsel en koppelen daar onze menselijke universele wens aan: gezond oud worden.
Project Motivation
Het werk is prijzenswaardig omdat de 360 VR Experience qua content (de 360 experience als vertelvorm) zorgvuldig is geïntegreerd in het hele verhaal over Nestlé en qua fysieke vorm (een ‘pebble’ waar mensen in zitten) naadloos opgaat in zijn omgeving: de vloeiende, witte, futuristische wereld van Visions.

Bij Tinker worden alle AV en multimedia ten behoeve van de storytelling ingezet om het publiek een even authentieke als ‘immersive’ ervaring te geven. De inhoud van dat verhaal staat altijd voorop. Hightech oplossingen worden met lowtech afgewisseld, gestuurd door keuzes vanuit de content en de ruimte. Een exhibit in een publiek ‘museum’ met VR-experience op deze schaal is nog niet vaak toegepast. Op dit moment is het dé trekker van Nest en wordt heel goed ontvangen door het publiek.

Bewust is gekozen in de 360 experience voor een grafische laag over de realiteit van het landschap heen om de symbolische waarde te benadrukken. Dit staat haaks op de tendens om naar steeds realistischer weergaven te gaan van de werkelijkheid. Wij wilden graag de film een poëtische kracht meegeven en kozen voor symbolen die de boodschap – From Farm to Fork – speels ondersteunen.

Voor Tinker was het project een noviteit omdat we nog niet eerder met 360 graden video gewerkt hadden. Afgaande op een Gear VR Innovator edition werd in mei 2015 bedacht dat we een 360 graden verhaal gingen vertellen. Het werd een verhaal met uitdagingen op het gebied van beeldtaal, techniek en presentatie. Begin april kwamen we erachter dat de Oculus release vertraagd was. Door in contact te treden met Valve stapten we over op de Vive. De ontworpen exhibit moest worden aangepast voor het tracken met de Lighthouses en de software moest worden herschreven voor de Vive.

Meerdere Nederlandse partijen hebben we ingeschakeld om mee te werken, dus ook zij verdienen credits:

- Tinker imagineers: Concept, montage, muziek en grafische laag
- Global Vision Zwitserland: 360 Drone opnamen en stitching
- 360films Nederland: 360 statische opnamen begin scene en stitching
- The First Floor: Player integratie en 3d entry area

URL with more info / demo / video
https://we.tl/jCWqidop9H
Name
Petra Dijsktra-Schilders
Company
Tinker imagineers

All entries approved:



Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


VR and AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`


VR and AR marketing campaigns

Frico's Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°


VR and AR Student Projects

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE



Sponsors Dutch VR Awards