Entries for the Dutch VR Awards 2017


VR and AR marketing campaigns

Herleef Huize Bergen


ID
37
Submitted to Category
VR and AR marketing campaigns
Project Title
Herleef Huize Bergen
Project Client
Landgoed Huize Bergen
Project Description
Location-based storytelling: verhalen beleven op plekken waar het er echt toe doet of waar het daadwerkelijk gebeurd is. Dat kan met de Herleef Huize Bergen route in Vught. Met de Knooppunt Vught AR app kun je door een interactieve route over Landgoed Huize Bergen de historie van het landgoed ontdekken. Personen uit het verleden verschijnen voor je neus zo vertelt huisknecht Steven Vonk over zijn werkzaamheden in het huis en ontmoet je de familie Beuningen, die veel voor Vught betekent hebben.

Door middel van audio, (oude) video’s en green screen opnames leer je zo op een toffe en interactieve manier de geschiedenis van de omgeving kennen. Herleef de historie helemaal zelf!
Project Motivation
Historie is belangrijk en waardevol. Laten we het dan ook op een aantrekkelijke manier vertellen, zodat zoveel mogelijk mensen op een zo’n leuk mogelijke manier erover kunnen leren. Beleef het met eigen ogen, maak het zelf mee. Vergelijk oud met nieuw en zie op locatie wat er vroeger is gebeurd, op de locatie waar het er toe doet. Verhalen horen op de juiste locatie geeft een extra stuk beleving mee en maakt het met AR een stuk interessanter om mee te maken.

Door het op deze manier te doen, trek je ook een jongere doelgroep. Geschiedenis- en cultuurroutes worden gemiddeld toch door een wat oudere doelgroep gedaan, maar door er technologie en beleving aan te verbinden, wordt het interessant voor een jongere doelgroep die ‘tech-savvy’ zijn.
URL with more info / demo / video
http://www.herleefhuizebergen.nl/
Name
Fleur Stiels
Company
Dutch Rose Media

All entries approved:



Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


VR and AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`


VR and AR marketing campaigns

Frico's Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°


VR and AR Student Projects

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE



Sponsors Dutch VR Awards