Entries for the Dutch VR Awards 2017


VR and AR Innovations

INTERU_PSY


ID
21
Submitted to Category
VR and AR Innovations
Project Title
INTERU_PSY
Project Client
Project Description
WAT IS INTERU_PSY? EN WAAROM?
Als kind kreeg ik rond mijn 4e de diagnose “epilepsie”. Ik was af en toe een paar seconden “weg”. Er werd dan iets harder tegen me gesproken of ik werd zachtjes “wakker” geschud.
Na zo’n absence pikte ik de draad van het dagelijkse leven weer op. Maar niemand wist wat er zich dan echt in mijn hoofd had afgespeeld. En ik kon het niet uit leggen. Dus ik sprak er nooit over. Net zoals de meeste goed functionerende epileptici.

BELEEF HET MET VIRTUAL REALITY
Als visual artist probeerde ik te laten zien wat er met me gebeurd tijdens een absence. Maar fotografie en video zijn daarvoor te beperkt.
Om dat voor elkaar te krijgen ben ik gebruik gaan maken van virtual reality. Met deze techniek kan ik voor het eerst mensen “onderdompelen” in een leven met epilepsie.
En daarmee verander ik het perspectief van “laten zien” naar “zelf ervaren”.

CONCEPT
In een ogenschijnlijke veilige omgeving zoals een woning kan iemand door middel van virtual reality zelf ervaren dat deze vertrouwde omgeving toch niet zo veilig is. En hoe het is om steeds stukjes van de dag te missen omdat je continuïteit onderbroken wordt.
Project Motivation
GROOT BEREIK VOOR VR-TOEPASSINGEN
Op dit moment bestaan er op het gebied van voorlichting en educatie folders, video’s en workshops. INTERU_PSY voegt daar een mogelijkheid aan toe.
Door het gebruik van virtual reality veranderd het perspectief van de zorggever en ontstaat er een grote toegevoegde waarde. Een benadering die niet alleen voor epilepsie geldt, maar voor een heel scala aan “onzichtbare ziektes”.

BELANG VOOR DE ZORGSECTOR
Binnen de serious game wereld en in de zorgsector is het nog een tamelijk unieke invalshoek om door middel van virtual reality patiëntbeleving en -problematiek aan de orde te stellen. Dit is een nieuw communicatiemiddel dat verder gaat dan de traditionele voorlichtingsfilmpjes en folders die vaak toch niet toereikend zijn. In plaats van mensen uitleggen wat er aan de hand is kunnen ze het nu zelf ervaren.
Naar de toekomst toe verwacht ik dat deze technologie sterk ingezet gaat worden bij “awareness” en educatie met betrekking tot o.a. onzichtbare ziekten. Daarnaast heeft het de potentie om ook diagnostisch ingezet te worden.
URL with more info / demo / video
http://interupsy.com
Name
Frederike Manders
Company
MaMaProdukties B.V.

All entries approved:



Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


VR and AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`


VR and AR marketing campaigns

Frico's Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°


VR and AR Student Projects

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE



Sponsors Dutch VR Awards