Entries for the Dutch VR Awards 2017


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street


ID
79
Submitted to Category
Games & Apps for VR headsets
Project Title
Beat the Street
Project Client
Samsung Electronics Benelux
Project Description
Elke dag fietsen er 1.2 miljoen kinderen naar school en elk jaar zijn er duizenden kinderen slachtoffer van verkeersongevallen. Samsung wil graag een bijdrage leveren aan de veiligheid van kinderen in het verkeer. Daarom ontwikkelden Samsung en Veilig Verkeer Nederland samen met Cheil Benelux en WeMakeVR de gratis Virtual Reality-game ‘Beat The Street’.
De grootste oorzaak van de onveiligheid van kinderen in het verkeer is hun onervarenheid. Daarom werd gekozen voor de creatie van een zo realistisch mogelijke VR experience, waarin kinderen leren hoe ze het verkeer de baas kunnen zijn. In de app wordt de kijker in verschillende verkeerssituaties geplaatst, waar vervolgens de keuzes van de kijker bepalen of er op een goede manier door het verkeer wordt genavigeerd.
Doordat kinderen het gevoel hebben dat ze het echt meemaken, worden de moeilijkste verkeerssituaties spelenderwijs geoefend. De game is beschikbaar gesteld als een downloadbare app voor de GearVR. Scholen kunnen een ‘Beat the Street’ virtual reality set aanvragen als lespakket.
Project Motivation
Elk slachtoffer is er een teveel. Met ‘Beat the Street’ leren kinderen van 12-14 jaar zich veilig te verplaatsen in het verkeer door middel van de nieuwste technologie.
Om het doel te bereiken was het cruciaal om de VR-ervaring interactief te maken, zodat de kijker zijn of haar eigen keuzes kan maken in het verkeer en de gevolgen daarvan kan zien. Er werd gekozen om gebruik te maken van de Nokia OZO, die gemonteerd werd op een kleine stuntcar (gokart), om zo het gevoel van op de fiets zitten te simuleren.
Elke verkeerssituatie kreeg meerdere mogelijke uitkomsten, die worden geselecteerd door de kijkrichting van de kijker (gaze control). Keuzes die aan bod komen zijn bijvoorbeeld: juiste richtingen op kijken, het juiste moment voorsorteren, de straat over steken of wachten tot het veilig is om dat te doen. De bewegingssensoren in de GearVR geven de kinderen direct feedback, zodat ze geconfronteerd worden, op een speelse manier, met de gevolgen van hun keuzes. Dit wordt gedaan door bij een foute afloop direct aan te geven wat er mis ging en hoe dat in de toekomst voorkomen kan worden, waarna de kijker dezelfde scene nogmaals mag proberen. De app is voor kinderen naast leerzaam ook een leuke ervaring, bijvoorbeeld omdat de botsingen zijn afgebeeld op een cartooneske manier.
De app is beschikbaar als lespakket voor scholen, en is al 22.500 keer gedownload in de GearVR store.
URL with more info / demo / video
https://www.oculus.com/experiences/gear-vr/1138293276254282/ (GearVR nodig)
Name
Mart Maes
Company
WeMakeVR, Cheil Benelux

All entries approved:



Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


VR and AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`


VR and AR marketing campaigns

Frico's Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°


VR and AR Student Projects

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE



Sponsors Dutch VR Awards