Games & Apps for VR headsets
WegWijsVR
ID | |||
65 | |||
Submitted to Category | |||
Games & Apps for VR headsets | |||
Project Title | |||
WegWijsVR | |||
Project Client | |||
Samenwerking met Interpolis, Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeer (SWOV) | |||
Project Description | |||
WegWijsVR maakt deel uit van het initiatief SlimOpWeg van Interpolis. Het doel: het terugdringen van het aantal verkeersongevallen. ?Kinderen zijn kwetsbare verkeersdeelnemers. Het verkeer in Nederland wordt drukker en kinderen gaan steeds later zelfstandig naar school met als gevolg dat ze vaak niet in staat zijn om op een veilige manier deel te nemen aan het verkeer. Om het aantal kinderen dat betrokken is bij verkeersongevallen (729 gewonden / 10 doden per jaar) terug te dringen heeft Purple Cow Concepts in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Interpolis een revolutionaire verkeerstraining in VR ontwikkeld, als aanvulling op het verkeersonderwijs op school. De speciaal ontwikkelde virtual reality-tool WegWijsVR schotelt jonge weggebruikers in de basisschool leeftijd verschillende verkeerssituaties in hun eigen vertrouwde omgeving voor. Kinderen leren namelijk het beste in de ‘echte wereld’ omdat zij het geleerde alleen toepassen daar waar ze het geoefend hebben en niet kunnen vertalen naar nieuwe verkeerssituaties. Dit betekent dat als ze iets uit een boekje of met een game hebben geleerd ze het niet zomaar kunnen toepassen in het verkeer dat ze dagelijks tegen komen op weg naar school. In totaal kunnen kinderen een 40-tal verschillende oefeningen doen in 8 verkeerssituaties die ze lopend of fietsen moeten uitvoeren. Tijdens de training worden hun gedragingen op het gebied van kijkgedrag, anticiperen op (onverwachte) verkeersituaties en het omgaan met andere verkeersdeelnemers getoetst en ontvangen ze feedback op hun gedragingen in het verkeer. Om het effect van deze training te toetsen op de verkeersvaardigheid van kinderen voert SWOV een wetenschappelijk experiment onder 650 kinderen van 11 basisscholen uit om zo te bekijken wat het effect van VR training in de eigen omgeving van kinderen voor een effect heeft op de verkeersvaardigheid bij kinderen. | |||
Project Motivation | |||
WegWijsVR is een revolutionaire Virtual Reality trainingsmethode ter verbetering van de verkeersvaardigheid van jonge voetgangers en fietsers. WegWijsVR laat kinderen virtueel hun weg van en naar hun eigen school lopen of fietsen in verschillende situaties. Daartoe is het gebied van 1,5 kilometer rondom de school, als 3D-model gescand het zo verwerkt tot een “echte” omgeving die de werkelijkheid benadert een wereldprimeur voor een verkeerstraining. Meekijkende ouders kunnen zien bij welke situaties hun kind nog extra aandacht of sturing nodig heeft. Deze vorm van ouderparticipatie op het terrein van verkeerstraining is uniek. De toepassing van Virtual Reality in verkeerstraining geeft de mogelijkheid om kinderen te laten oefenen in gevaarlijke verkeerssituaties waarvan je hoopt dat ze nooit voorkomen en die je in traditionele trainingen op school niet kunt oefenen vanwege het gevaar dat kinderen daarbij lopen. We laten daarmee zien dat VR meer waarde heeft dan enkel in een gaming of marketing context: het is een technologie die zich uitstekend leent voor trainingen en nabootsing van levensechte situaties en omstandigheden. Doordat VR volledig immersive is, raken de kinderen niet afgeleid tijdens het trainen en zijn ze volledig gefocust. Bij succes is de intentie om deze unieke VR-training verder te ontwikkelen, landelijk uit te brengen en beschikbaar te stellen voor álle Nederlandse schoolkinderen én hun ouders. WegWijsVR is één van de innovatieve oplossingen waarmee Interpolis de verkeersveiligheid in Nederland wil vergroten. Het maakt onderdeel uit van het meerjarige autoprogramma SlimOpWeg. | |||
URL with more info / demo / video | |||
https://mijn.interpolis.nl/intern/slimopweg/kind-en-verkeer/Paginas/probleem.aspx | |||
Name | |||
Joost Rueck | |||
Company | |||
Purple Cow Concepts bv | |||
All entries approved:
Immersive VR 360 video productions
AerialAshes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis
Games & Apps for VR headsets
Beat the StreetDescend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR
VR and AR Innovations
120m Superyacht for Oculus and Cardboard360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`
VR and AR marketing campaigns
Frico's Virtual Cheesemaster ExperienceFunctional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°
VR and AR Student Projects
AR KabouterrouteDescend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE