Entries for the Dutch VR Awards 2017


VR and AR marketing campaigns

Shell Subsurface and Well VR Experience


ID
32
Submitted to Category
VR and AR marketing campaigns
Project Title
Shell Subsurface and Well VR Experience
Project Client
Shell
Project Description
Shell ontwikkelt zelf veel software, Geoscience, petroscience, well-vantage, om te zoeken naar olie en de gedragingen van een olieveld te kunnen simuleren.
Om de relaties van Shell te kunnen laten ervaren wat deze software doet, en als het ware middenin de simulaties te kunnen bewegen, heeft MCW een specataculaire VR-ride ontwikkeld.
Deze ride is volledig met 3D graphics ontwikkeld en wordt ervaren op een GEAR-VR.
Project Motivation
De doelstelling is om de relaties van Shell meer inzicht te geven in de complexiteit van het zoeken naar, vinden en boren naar olie. Het neemt je mee op een reis door seismische lagen, geodata en overige informatie.
De animaties zijn van enorm hoge kwaliteit en in combinatie met een voice-over en speciaal gecomponeerde muziek is dit een bijzonder fraaie productie.
Alle animaties zijn 36o graden en in 3DS max ontwikkeld, waarna de postproductie in AXF is afgemaakt.
Door de enorme grote 3D bestanden die in 4K 360 graden gerenderd moesten worden, hebben we in dit project te maken gehad met lange rendertijden.

De productie wordt op veel beurzen en evenementen van Shell ingezet. Op de Adipec in Abu Dabi (grootste olie en gas beurs ter wereld) is het project in première gegaan en is inmiddels ingezet op diverse internationale conferenties en beurzen.
URL with more info / demo / video
Shell staat haar leveranciers niet toe om haar projecten vrij te publiceren. Wij mogen de productie wel in besloten kring presenteern. Graag worden wij dan ook in de gelegenheid gesteld hiervoor.
Name
Martin van den Berg
Company
MCW / creative agency

All entries approved:



Immersive VR 360 video productions

Aerial
Ashes to Ashes
De Dementiebril
De List
Holmatro 360 Extrication Experience
Huawei Connected Europe
Mindscapes
Nest experience Zwitserland
NS Flirt 360 Virtual Reality Tour
Philips Sleep VR
Project Orpheus VR Experience
VR-ambulance experience
VR-eetstoornis


Games & Apps for VR headsets

Beat the Street
Descend: The Vertigo Game
Din VR-Experience
Erasmus Spectaculis
Green Bubbles: Project Dive
It's Snowdown!
Landfall
VR data visualization for cancer research
WegWijsVR


VR and AR Innovations

120m Superyacht for Oculus and Cardboard
360° Livestream van Mysteryland 2016
Aegon Virtual Reality Candidate Experience Journey
Corpus VR
De Pokemon Go case die Capitola VR maakte met de Hololens (Mixed reality) (beste viral).
Global WebVR Hackathon
Het FARO huis van dfab VR
HoloLens integratie met MotionBuilder voor Motion Capture en Visual Effects productie
INTERU_PSY
Koninklijke Marine gebruikt virtual reality voor opleiding en training
Mobile outdoor VR made posible
Musica Nova: VR Museum
SENSIKS Sensory Reality Pods
SmARt Manuals
Smart2VR app platform cases
Swingline
The VR Room
VR service training via HTC vive and Powerwall
vrij draadloos lopen
`VPRO Medialab is wondering, is it time for the HoloLens?`


VR and AR marketing campaigns

Frico's Virtual Cheesemaster Experience
Functional Planting
Herleef Huize Bergen
Shell Subsurface and Well VR Experience
THE AUDI A4 EXPERIENCE A VIRTUAL REALITY APP THAT LETS YOU EXPERIENCE WHAT THE NEW AUDI A4 ACTUALLY FEELS LIKE BEFORE IT’S EVEN THERE.
THE LOOP - LAUNCHING THE ONEPLUS 3
TommyXGigi Collection in 360°


VR and AR Student Projects

AR Kabouterroute
Descend: The Vertigo Game
Gesprekstraining
Green Bubbles: Project Dive
Magritte VR
OOGenBLIK Ruimtelijke pre-oriëntatie in het belang van angstreductie - MasterThesis ter afronding Master-studie Zorgmanagement bij iBMG van de Erasmus Universiteit Rotterdam
RAD
Stamboom
ToyBoxing
VR Squared - Virtual Reality Verkeers Regelaar
VR-Recruitment
Welcome to The Desert of The Real
XSTNCE



Sponsors Dutch VR Awards